Summa sidvisningar

21 december 2011

Pepparkakor och julklappsbyte

Igår spenderades med min Isabelle. Hon hämtade mig från jobbet och vi handlade innan vi åkte till hennes pappa. Degade i den skönaste fåtöljen i världen, titta på tv och väntade på att hennes bröder skulle komma hem. När de gjorde det bakade vi pepparkakor. Det var inte så roligt som jag hade väntat mig. Varför lägga ner så mycket energi på att göra pepparkakor när man kan köpa färdiga för samma pris? Det var roligt ett tag i alla fall. Isabelle gjorde Diesel, jag gjorde en retarded ren och en bajshög. Bajshögen var en cirkel från början, har ingen bild på det, men det är väl kanske inte så svårt att föreställa sig. Hon skjutsade hem mig sedan och vi bytte julklappar. Hon hade önskat sig en man i julklapp, jag gjorde det bästa jag kunde. Trigger Travis är nu ute ur garderoben, bokstavligt talat, och i Isabelles händer. Hoppas jag. Hennes familj uppskattade honom nästan lika mycket som jag har gjort under tiden han har bott hos mig.

Idag jobbade jag som vanligt. Följde med mamma till systemet för hon skulle julhandla. Herregud vad hon julhandlade. Det var väldigt tungt. Mamma bar längst men jag har liksom ingen styrka i mina armar och på den korta biten jag bar blev jag slut. Min vänsterarm skakade av överansträngning ända tills typ nyss. Ganska coolt ändå. Mamma handlade lite åt mig på Willys. Jag har 16 kr på mitt konto så jag kunde inte handla så mycket. Undrar när jag får lön. Tog en powernap på 20 minuter och kände mig redo att tvätta när jag vaknade. Maskinerna gör ju den största delen av jobbet den här gången. Så. Nu ska jag hänga lite i soffan till kvart över fem, sedan ner i tvättstugan igen, hänga lite där, stoppa i en ny maskin, hänga lite tvätt, soffhäng till 21, tvättstugehäng och sedan sova. Vill sova typ nu egentligen men det går ju inte för sig.

PS: pepparkaksbilderna snodda från Isabelle


Diesel

Riktig ren vs. min ren

Trigger Travis och Isabelle



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar