Summa sidvisningar

13 december 2011

Var som en känguru på speed på jobbet. Herregud vad snabbt allt gick. Så kommer Hans och säger att det är 860 prov kvar som ska vara gjorda på 14 dagar, eftersom han räknade bort julafton, juldagen och nyårsafton. Det skulle innebära att vi skulle göra 60 prov om dagen, alltså 20 prov var. Då skulle var och en jobba 8 timmar om dagen, alltså 24 timmar om dygnet, 14 dagar i streck. Det skulle betyda att någon fick jobba natt. Denne någon skulle kunna vara jag, men då skulle jag sova hela dagarna och jobba på nätterna. Hur blir det med det sociala då? Kanske skulle man klara sig utan socialt umgänge i två veckor, men jag tror inte att man skulle må så bra. Så släpper han världens grej; om vi gör klart alla prover innan nyår ska vi åka på kryssning till Riga på våren. Jag, som aldrig varit ens i Norge, blir jätteglad och tycker att det är en fantastisk idé. Så gör vi, säger jag. Så, alla vänner, om jag är okontaktbar inom de närmsta två veckorna vet ni varför. Jag sliter eller sover. Å andra sidan jobbar Hans dubbelt så snabbt som mig och Josefin så kanske behöver vi inte göra 8 timmar varje dag. Hoppas på det.

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar